Hatha Yoga

Velkommen til å oppleve yogapraksis med mye personlig veiledning og en varm atmosfære

Timene våre er varierte og alle stillingene kan justeres etter nivå. På denne måten kan hver person dra nytte av en yogapraksis tilpasset ens egen kapasitet. Yoga handler ikke om å konkurrere eller sammenligne seg med andre; det er en individuell praksis for å øke ens fysiske og mentale velvære.

Vi tilbyr en helhetlig yogapraksis som inkluderer stillinger, pusteteknikk & avspenning, og som sammen bidrar positivt til fysisk og mental velvære

Kom som du er - yoga er ingen konkurranse. Hos TMY har vi fokus på trygge og gradvise steg fra enkle til mer utfordrende stillinger. I våre timer vil du få alternativ som enten gjør stillingene lettere for deg som er ny innen yoga, eller mer utfordrende om du har mer erfaring. Våre yogainstruktører er engasjerte og alltid villige til å gi det lille ekstra for å se til at alle føler seg inkluderte.

Behagelige, jordnære timer. Alle er velkomne.

Førstkommende yogakurs

Body Balance | 6-ukers kurs

Opplev yoga med en dypt rensense effekt for kroppen og samtidig balanse i sinnet

Nybegynnere | 6-ukers kurs

En introduksjon til klassisk hatha yoga som henter inspirasjon fra flere ulike yogastiler

Senior Yoga | 6-ukers kurs

Vi kombinerer en rekke stillinger og pusteteknikker for å hjelpe deg å finne ro

Body Balance Yoga

Reset - Recharge - Renew

Opplev yoga med en dypt rensense effekt for kroppen og samtidig balanse i sinnet. Vi inviterer deg hjertelig til et 6-ukers tematisk yogakurs der du vil lære forskjellige øvelser for å balansere hele kroppen og forbedre energinivået. 

Du vil lære om de mest effektive posisjonene for hver ukes tema og dessuten mestre pusteknikk som hjelper med din tilstedeværelse. Vi slapper av i yoga nidra på slutten av hver time. Kurset er tilpasset både nybegynnere og de som allerede har gjort noe av yoga.

Ukesplan:

  • 1 - Yoga for en sterk rygg
  • 2 - Yoga for å mestre stress
  • 3 - Yoga for å åpne hoftene
  • 4 - Detox med Yoga
  • 5 - Yoga for core-styrke
  • 6 - Yoga for god fordøyelse

- 6-ukers kurs med oppmøte hver torsdag kl. 18:00
- Kurset starter den 11. april 2019, ingen kurs i påsken (uke 16)
- Kostnad: 950,-

Yoga for Nybegynnere

Avslappet og med varm atmosfære

'Yoga for Nybegynnere' er en introduksjon til klassisk hatha yoga som henter inspirasjon fra flere ulike yogastiler. Timene vil bygge styrke, smidighet, utholdenhet og balanse med en jevn progresjon av øvelser. Du kan også oppleve hvordan kombinasjonen av pust og bevegelse reduserer eventuelt stress og angst. Dette er en klassisk yogakurs med solhilsen og stående, sittende & liggende stillinger. Vi vil også introdusere enkle pusteøvelser og avslutte hver økt med dyp avspenning. Vi kommer til å gi en grundig introduksjon til øvelsene, hvilket legger et solid grunnlag for en videre yogapraksis


- 6-ukers kurs med oppmøte hver tirsdag kl. 18:00
- Kurset starter den 9. april 2019, inget kurs i påske (uke 16)
- Kostnad: 950,-

Senior Yoga

Rolig og skånsom praksis

Senior Yoga kombinerer en rekke stillinger og pusteteknikker for å hjelpe deg å finne ro mens du varsomt styrker og strekker kroppen. Kurset passer for alle over 60 år, uavhengig av erfaring og eventuelle helsemessige utfordringer. Øvelsene kan gjøres på gulvet eller på en stol, med ulike muligheter for å skreddersy de individuelle behovene. Hver time avrundes med dyp avspenning.

De helsemessige fordeler med yoga er mange:

  • Forbedre balanse
  • Styrke bein
  • Redusere høyt blodtrykk
  • Minske stress og forbedre humøret


- 6-ukers kurs med oppmøte hver onsdag kl. 12:00
- Kurset starter den 10. april 2019, inget kurs i påske (uke 16)
- Kostnad: 950,-

Fordeler med Yoga

  • Reduserer stress, angst og depresjon
  • Forebygger skader og forbedrer kroppsholdning
  • Økt energinivå og konsentrasjon
  • Lindrer mageproblemer og oppblåst mage
  • Frigjør endorfiner som forbedrer humøret
  • Økt fleksibilitet, muskelstyrke og utholdenhet
  • Forbedret søvn
  • Forbedrer blodsirkulasjonen og styrker hjertet
  • Gir støtte og styrke for andre typer sport

Bli mer tilstede i livet ditt og stresse ned i kropp & sinn

Yoga handler ikke om konkurranse men fokuserer på hver deltageres nivå. 
Våre timer er jordnære, personlige, og profesjonelle. Kom som du er!

Vi gir muligheten til å gå vidare fra enkle til litt mer utfordrende stillinger. Praksis av hatha yoga kan gi fordeler som blant annet minsket mental & fysisk stress, øked fleksibilitet, balanse i hormonsystemet, og effektiv fordøyelse. Du går ut herfra med en rolig og god energi i hele kroppen.

Våre timer gis av vår sertifiserte yogalærer Ruben som har mer enn 5 års erfaring som yogalærer. Han er dedikert til å dele en jordnær tilnærming til yoga, der alle kan føle seg inkludert. 

Vi har ukentlige timer men også 4-ukers yogakurs.

Møt yogalærer Ruben

Ruben er dedikert til å dele en jordnær tilnærming til yoga hvor alle kan føle seg inkludert. Han har undervist i yoga i Trondheim siden 2014. Som en 200-timers sertifisert yogalærer underviser han nå på ukentlige timer, kurs, workshops og retreats. Ruben fullførte sin mastergrad i miljøteknologi i 2017. Med entusiasme og kunnskap innen miljøområdet ser han den dype effekten som tankegangen og filosofien bak yoga kan ha på både personlig og samfunnsnivå. Ruben håper å sørge for at du forlater timene med en rolig og god energi på innsiden. Han lærer ut med omtanke og alltid et smil.

Mer om vårt tilbud

  • Hatha yoga: Klassisk yoga som kombinerer asanas (yogastillinger) og pranayama (pusteøvelser). Dette bidrar til å bringe ro og velvære til sinn & kropp, og er en forberedelse for dypere praksiser som meditasjon.
  • Yoga flow: Energigivende vinyasa der pusten leder oss inn i og mellom forskjellige stillinger. Vil spesiellt gi økt fleksibilitet, balanse og styrke i kropp og sinn.
  • Yin yoga: En roligere form for yoga der vi mykt og med bevissthet beveger oss fra stilling til stilling. Vi vil gå dypere og bli i hver posisjon litt lengre, noe som gir musklene tid til å strekke dypere, samt gagner støttevev som ben, ligament og ledd.
  • Pusteøvelser & mindfulness: Få praktiske verktøy for å håndtere stress og uro. Ved bruk av mindfulness og pusteøvelser blir du mer bevisst på dine sinnstilstander og følelser, og du vil kunne slappe av på et dypere nivå.
  • Dyp avspenning: Guidet liggende meditasjon og avslapningspraksis som gir et dypt meditativt bevissthetstilstand. Dyp avspenning (Yoga Nidra) er en systematisk metode som helhetlig adresserer våre fysiske og spirituelle behov. Vi bruker teknikker som visualisering, pusteteknikk og systematisk kroppsskanning for å hjelpe kroppen, sinnet og hjertet til å slappe av.
  • Private yogatimer: Private økter kan skreddersys og planlegges etter dine behov. For å forespørre en avtale, vennligst kontakt oss. 

+ Yoga på jobben
Yoga kan hjelpe dine ansatte til å jobbe mer effektivt under press. Det forebygger også de vanligste årsakene til sykefravær på grunn av kontorarbeid, ved å styrke hele kroppen, redusere og håndtere stress, og å øke energinivået. Vi kommer til deg, eller så kommer du til vårt senter. Kontakt oss for et tilbud på ukentlige yoga- og meditasjonskurs. 

Kanskje du har hørt noen si 'Yoga er ikke for meg - jeg er for stiv!'
- eller kanskje du selv tenker det?

Yoga passer perfekt også for oss som er stive. Alle øvelser tilpasses hver enkelt kropp med dens begrensinger. Yoga er en individuell treningsform som handler om å jobbe sammen med kroppen. Du vil finne utfordringer som passer både nivå og dagsform - det å kunne gå dypere inn i en stilling er ikke nødvendigvis bedre.


'Håper dere vet at jeg har fått et veldig stort utbytte og dere er utrolig dyktige :)
Tusen takk for et kjempefint kurs! Ønsker dere det beste :)'

'Tungt - men bra. Flink til å minne oss på å holde de rolige posisjonene, passe pusten,
forklarte godt. Avslutta med te, frukt, mandler osv. Kjempe deilig. Veldig behagelig fyr.
Og var veldig til å varsle om at ingen posisjon var for dårlig - fordi om vi kunne då dypere osv.'

Praktisk informasjon

  1. Vi kjører yogakurs i alt fra 4 til 8 uker - følg med på vår timeplan
  2. Vi tilbyr yogamatter og annet yoga-utstyr som du kan låne
  3. Ta med komfortabelt tøy
  4. Unngå å spise et stort måltid innen 3 timer før timen
  5. Unngå bruk av sterk parfyme
  6. Vask yogamatten med spray og sett alt utstyr tilbake
  7. Hvis du nylig er skadet, snakk med legen din på forhånd
  8. Vennligst informer instruktøren om relevante helseproblemer

Adresse

Erling Skakkes gate 3
7013 Trondheim

Kontakt

Email: info@tmy.no
Telefon: (+47) 401 68 685

Kontakt oss